Taesto 2017

Taeston säännöt 2017

Kisa käydään 6.5. klo 5-13 valtakunnallisen Tornien taiston yhteydessä.

1. Joukkueen pienin koko on kaksi henkilöä.
2. Kilpailualueena on joukkueen ilmoittama lintutorni. Taestoon käy myös muu sopivaksi katsottu tarkkailupaikka, havainnointialue enintään 8x8 m. Havaitut lajit voidaan laskea vain tornilta tai kisa-alueelta.
3. Lintulajien määrittäminen: Vähintään kahden joukkueen jäsenistä on havaittava ja tunnistettava laji, jotta se voidaan laskea. Lajien lisäksi hyväksytään muut poissulkevat sp-lajit (esim. käpylintulaji, jos muita käpylintuja ei ole nähty). Vangittuja, kesytettyjä tai tarhattuja lintuja ei hyväksytä. Joukkueen ulkopuolista apua lintujen etsimisessä saa käyttää vapaasti. Houkuttimia (nauhureita, pillejä) ei saa käyttää.

Vinkki joukkueille: Kirjoittakaa ja numeroikaa havaitut lajit kartongille, jotta torneilla käyvä yleisö voi seurata, missä ollaan menossa. Samalla pysyy omakin kirjanpito kunnossa."Ruksilistan" voi tulostaa mukaan Tornien taiston sivuilta.

Ilmoittautumien ja tuloksen ilmoittaminen:
Taestoon ilmoittaudutaan Kuikan kotisivujen palautelomakkeella http://lintuyhdistyskuikka.net/2012-03-21-12-47-50

Mainitse tornin tai muun paikan nimi, osallistuvat kisaajat sekä joukkueen nimi, jos sellaisen keksii. Etukäteisilmoittautumista Taestoon toivotaan, mutta kisassa mukana olemiseen riittää pelkkä tuloksen ilmoittaminen ajoissa taestelon jälkeen.

Huomatkaa, että tornien varauksessa valtakunnallinen ilmoittautuminen on etusijalla, joten varaustilanne kannattaa ainakin tarkistaa BirdLifen sivuilta tai ilmoittautua siihen kisaan mukaan. Taestoon osallistuvista joukkueista ja paikoista tiedotetaan pari kertaa ennen kisaa, jotta voi seurata, missä olisi vielä paikka vapaana.

Taesto-joukkueen tulos lähetetään sähköpostilla välittömästi kisan jälkeen (klo 17 mennessä) Jyrki Uotilalle, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. sekä kuikkalistalle, Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.

Mainitse viestissä tornin nimi, lajimäärä, pari parasta lajia ja tornilla käyneiden vierailijoiden määrä.

Taeston voittaja ja koko tulos julkaistaan näillä sivuilla kisapäivänä n. klo 19.

Rentoa kisaa kaikille!

Muita artikkeleita tässä kategoriassa: « Lintuharrastus