Palaa kohteeseen Lintuharrastus

Rallit ja kisat

Talvipinnaralli

Talvipinnarallissa kaikki kilpailevat samassa sarjassa ja pisteiden laskussa sakotetaan autoilluista kilometreistä. Edes sähköauto ei tuo kompensaatiota.

Katso ilmoittautumisohjeet ja säännöt alla löytyvästä tiedostosta.
Tervetuloa mukaan Kuikan talvipinnaralliin taas seuraavan kerran!

Taesto

Kuikan kuvagalleria: Kaarina Heiskanen – Maaninka, Patalahti, itätorni

Kisa käydään valtakunnallisen Tornien taiston yhteydessä.

1. Joukkueen pienin koko on kaksi henkilöä.
  2. Kilpailualueena on joukkueen ilmoittama lintutorni. Taestoon käy myös muu sopivaksi katsottu tarkkailupaikka, havainnointialue enintään 8×8 m. Havaitut lajit voidaan laskea vain tornilta tai kisa-alueelta.
  3. Lintulajien määrittäminen: Vähintään kahden joukkueen jäsenistä on havaittava ja tunnistettava laji, jotta se voidaan laskea. Lajien lisäksi hyväksytään muut poissulkevat sp-lajit (esim. käpylintulaji, jos muita käpylintuja ei ole nähty). Vangittuja, kesytettyjä tai tarhattuja lintuja ei hyväksytä. Joukkueen ulkopuolista apua lintujen etsimisessä saa käyttää vapaasti. Houkuttimia (nauhureita, pillejä) ei saa käyttää.

Vinkki joukkueille: Kirjoittakaa ja numeroikaa havaitut lajit kartongille, jotta torneilla käyvä yleisö voi seurata, missä ollaan menossa. Samalla pysyy omakin kirjanpito kunnossa.”Ruksilistan” voi tulostaa mukaan kohdasta Materiaalit Tornien taiston sivuilta.

Ilmoittautumien ja tuloksen ilmoittaminen sekä muut ohjeet kerrotaan tarkemmin ajallaan.
Etukäteisilmoittautumista Taestoon toivotaan, mutta kisassa mukana olemiseen riittää pelkkä tuloksen ilmoittaminen ajoissa taestelon jälkeen. Ilmoittaudu myös Taestoon, vaikka olisit jo ilmoittautunut valtakunnalliseen Tornien taistoon!

Huomatkaa, että tornien varauksessa valtakunnallinen ilmoittautuminen on etusijalla, joten varaustilanne kannattaa ainakin tarkistaa BirdLifen sivuilta tai ilmoittautua siihen kisaan mukaan. Taestoon osallistuvista joukkueista ja paikoista tiedotetaan pari kertaa ennen kisaa, jotta voi seurata, missä olisi vielä paikka vapaana. Tarkista tilanne Tornien taiston sivulta.
Taeston voittaja ja koko tulos julkaistaan Kuikan sivuilla.

Syystaesto

Tämmöistäkin kisaa on harrastettu.
Taestosta tiedotetaan erikseen.