Taeston 2018 tulos

Taesto käytiin perinteisen hyytävissä olosuhteissa. Jos mahdollista, niin normaalia hyytävimmissä... Se ei lannistanut väkeä, mutta paikoin jouduttiin tyytymään tavallista pienempään lajimäärään.

Voiton vei Varkauden Ruokojärven joukkue 75 lajilla. Joukkueeseen kuuluivat Timo Immonen, Heikki Pentikäinen, Hannu Räsänen ja Liisa Tolvenen.

Onnittelut voittajille ja kiitos kaikille osallistuneille!

Viikon 17 tapahtumat

22.4. Lintutorniopastusta Varkauden Ruokojärven lintutornilla klo 09-12.  Lintujen tarkkailun ohella voit nauttia nuotiokahvit.  Oppaina Varkauden luonnonystävien lintuharrastajia. Tied. Liisa Tolvanen, 040 586 0790.

24.4. Iltaopastus Kuopion Kallan silloilla Tikkalansaaren p-paikalla klo 18 -19. Varhain aukeava sula houkuttelee monipuolisesti vesilintuja. Ajo-ohje: ks. yllä. Oppaana Mikko Pärssinen, 040 9674008

26.4. Iltaopastus Lapinlahden Linnansalmen lintutornilla klo 17 -19. Mikäli tornille kulku on hankalaa, opastus pidetään rannan kävelytiellä. Tied. Asta Lähdesmäki, 050 5623935.

29.4. Opastusta Varkauden Ruokojärven lintutornilla klo 9-12. Tied. Liisa Tolvanen, 040 586 0790.

Tapahtumat 12. - 19.4.

Kevät on täällä ja Kuikan opastukset alkavat! Katso lisää Tapahtumakalenterista.

12.4. Muuttolintuesitys klo 13 Kuopion kaupungintalon juhlasalissa. Järjestäjänä Ikääntyvien yliopisto, tilaisuus on kaikille avoin. Luennon hinta 5 € käteisellä.

14.4. Tornipäivystys Iisalmen Kihlovirran katselulavalla klo 7-11. Tied. Jarmo

Yliluoma, p. 040 7212618

15.4. Lintukuvausretki Leppävirralle Konnuksen kanavalle. Yhteislähtö Kuopiosta pesäpallostadionin p-paikalta klo 8. Retkelle voi osallistua ilman kameraakin, kyseessä on leppoisa päivä veden äärellä jutustellen ja välillä makkaraa paistellen. Säävaraus sateen varalta. Ilmoittaudu Ilkka Markkaselle viim. 14.4., 0400 871 539.

17.4. Iltaopastus Kuopion Kallan silloilla Tikkalansaaren p-paikalla klo 18 – 19.30. Varhain aukeava sula houkuttelee monipuolisesti vesilintuja. Ajo-ohje: Kuopion Päivärannan liittymästä moottoritien itäpuoliselle paikallistielle, jota pohjoiseen. Vastaavasti pohjoisesta tultaessa Sorsasalon liittymästä tälle paikallistielle etelän suuntaan.  Käänny paikallistieltä itään, viitta Tikkalansaaren leiri- ja kurssikeskus (Laivaväyläntie). Opastus ensimmäisellä p-paikalla. Oppaana Jyrki Uotila, 0400 712264.

19.4. Iltaopastus Lapinlahdella Akkalansalmen sillan p-paikalla klo 17 - 19. Sillan tienoille aukeaa varhain sula, missä voi nähdä vesilintuja. Sulaa katsellaan tasanteelta, jonne joutuu näillä näkymin porkkaamaan lumessa. Polkua on kyllä tampattu, mutta pitää kuitenkin varautua kunnon saappailla tai maastokengillä. Tied. Juha Koponen 050 67854.

19.4. Lintutorniopastusta Joroisten Pasalan lintutornilla klo 17-19.  Oppaana Eino Repo p. 040 8454983. Järjestäjänä Varkauden luonnonystävät.

Tervetuloa jäseneksi

Retkiä, julkaisuja, lintuiltoja, uusia ystäviä – luontoelämyksiä ympäri vuoden

(Päivitetty 13.2.)

Lintuja voi seurata muutenkin, mutta Kuikan jäsenenä saat linnuista, niiden suojelusta ja lintuharrastuksesta lisää tietoa. Samalla tuet jäsenmaksullasi suojelutyötä ja yhdistyksen tiedonvälitystä linnuista ja harrastuksesta - esimerkiksi havaintojärjestelmä Tiiraa ja näitä kotisivuja.

Jäsenmaksullasi saat yhdistyksen Siivekäs-lehden kerran vuodessa, BirdLife-lehden kolme kertaa vuodessa ja KLYY-tiedotteen 1 -2 kertaa vuodessa. Viime mainittu on Kuopion Luonnon Ystäväin Yhdistyksen julkaisu, sillä Lintuyhdistys Kuikka toimii sen lintujaostona. Näistä ja muista jäsenyysasioista voit lukea lisää liittymissivulta. Liity heti alkuvuodesta, niin saat kaikki vuoden lehdet ja jäsenedut!

Kuikassa oli vuoden 2017 lopussa 398 jäsentä, joista vuonna 2017 liittyneitä 24.

Lintuyhdistys Kuikka toivottaa kaikki tervetulleiksi antoisan harrastuksen pariin!

Tilaa tämä RSS-syöte