Tapahtumat 12. - 19.4.

Kevät on täällä ja Kuikan opastukset alkavat! Katso lisää Tapahtumakalenterista.

12.4. Muuttolintuesitys klo 13 Kuopion kaupungintalon juhlasalissa. Järjestäjänä Ikääntyvien yliopisto, tilaisuus on kaikille avoin. Luennon hinta 5 € käteisellä.

14.4. Tornipäivystys Iisalmen Kihlovirran katselulavalla klo 7-11. Tied. Jarmo

Yliluoma, p. 040 7212618

15.4. Lintukuvausretki Leppävirralle Konnuksen kanavalle. Yhteislähtö Kuopiosta pesäpallostadionin p-paikalta klo 8. Retkelle voi osallistua ilman kameraakin, kyseessä on leppoisa päivä veden äärellä jutustellen ja välillä makkaraa paistellen. Säävaraus sateen varalta. Ilmoittaudu Ilkka Markkaselle viim. 14.4., 0400 871 539.

17.4. Iltaopastus Kuopion Kallan silloilla Tikkalansaaren p-paikalla klo 18 – 19.30. Varhain aukeava sula houkuttelee monipuolisesti vesilintuja. Ajo-ohje: Kuopion Päivärannan liittymästä moottoritien itäpuoliselle paikallistielle, jota pohjoiseen. Vastaavasti pohjoisesta tultaessa Sorsasalon liittymästä tälle paikallistielle etelän suuntaan.  Käänny paikallistieltä itään, viitta Tikkalansaaren leiri- ja kurssikeskus (Laivaväyläntie). Opastus ensimmäisellä p-paikalla. Oppaana Jyrki Uotila, 0400 712264.

19.4. Iltaopastus Lapinlahdella Akkalansalmen sillan p-paikalla klo 17 - 19. Sillan tienoille aukeaa varhain sula, missä voi nähdä vesilintuja. Sulaa katsellaan tasanteelta, jonne joutuu näillä näkymin porkkaamaan lumessa. Polkua on kyllä tampattu, mutta pitää kuitenkin varautua kunnon saappailla tai maastokengillä. Tied. Juha Koponen 050 67854.

19.4. Lintutorniopastusta Joroisten Pasalan lintutornilla klo 17-19.  Oppaana Eino Repo p. 040 8454983. Järjestäjänä Varkauden luonnonystävät.