Pääsiäisviikon tapahtumat

17.4. Lintutorniopastus Joroisten Pasalan lintutornilla klo 17-19. Oppaana Eino Repo, p.0408454983.

19.4. FotoFennican pop-up maastoesittely, Kallansillat P-paikka klo 12-15. Lintuyhdistys Kuikan ja FotoFennican yhteinen lintuharrastustapahtuma Kuopion Kallansilloilla Tikkalansaaressa. Tilaisuuden tarkoitus on keskustella lintuharrastuksesta, saada lintujen tunnistusapua ja tietoa lintuharrastusvälineistä. Mahdollisuus kokeilla ja hankkia eri merkkisiä kiikareita, kaukoputkia, jalustoja, phonescopinkia ja tarvikkeita.

Ajo-ohje: Kuopion Päivärannan liittymästä moottoritien itäpuoliselle paikallistielle, jota pohjoiseen. Vastaavavasti pohjoisesta tultaessa Sorsasalon liittymästä tälle paikallistielle etelän suuntaan.
Käänny paikallistieltä itään, viitta Tikkalansaaren leiri- ja kurssikeskus (Laivaväyläntie).
FotoFennican esittely ensimmäisellä P-paikalla, lisää paikoitustilaa siltojen toisella puolella.
Karttalinkki

20.4. Yleisölinturetki klo 06-11. Lähtö Iisalmen Luontomuseon edestä. Oppaana Jarmo Yliluoma, p. 0407212618.

21.4. Lintutorniopastusta Varkauden Ruokojärven lintutornilla klo 09-12. Lintujen tarkkailun ohella voi nauttia nuotiokahvit. Oppaina luonnonystävien lintuharrastajat.

21.4. Iltaopastus Lapinlahdella Akkalansalmen sillan p-paikalla klo 17 - 19. Sillan tienoille aukeaa varhain sula, missä voi nähdä vesilintuja. Sulaa katsellaan myös ylätasanteelta, polun kunnon takia kannattaa varautua kunnon saappailla tai maastokengillä. Tied. Juha Koponen 050 67854.

22.4. Opastusta Riistaveden Keskimmäisen lintutornilla klo 9-12. Oppaina Pertti ja Eini Räsänen, p. 040 7645458.

Muita artikkeleita tässä kategoriassa: « Jäsenkysely Muuttotilanne vko 15 »