Tapahtumakalenteri 2019

Tapahtumia päivitetään sitä mukaa, kun niitä tulee lisää.

14.4. Tornipäivystys Iisalmen Kihlovirralla klo 06-11. Oppaana Jarmo Yliluoma, p. 0407212618.

17.4. Lintutorniopastus Joroisten Pasalan lintutornilla klo 17-19. Oppaana Eino Repo, p.0408454983.

19.4. FotoFennican pop-up maastoesittely, Kallansillat P-paikka klo 12-15. Lintuyhdistys Kuikan ja FotoFennican yhteinen lintuharrastustapahtuma Kuopion Kallansilloilla Tikkalansaaressa. Tilaisuuden tarkoitus on keskustella lintuharrastuksesta, saada lintujen tunnistusapua ja tietoa lintuharrastusvälineistä. Mahdollisuus kokeilla ja hankkia eri merkkisiä kiikareita, kaukoputkia, jalustoja, phonescopinkia ja tarvikkeita.

Ajo-ohje: Kuopion Päivärannan liittymästä moottoritien itäpuoliselle paikallistielle, jota pohjoiseen. Vastaavavasti pohjoisesta tultaessa Sorsasalon liittymästä tälle paikallistielle etelän suuntaan.
Käänny paikallistieltä itään, viitta Tikkalansaaren leiri- ja kurssikeskus (Laivaväyläntie).
FotoFennican esittely ensimmäisellä P-paikalla, lisää paikoitustilaa siltojen toisella puolella.
Karttalinkki

20.4. Yleisölinturetki klo 06-11. Lähtö Iisalmen Luontomuseon edestä. Oppaana Jarmo Yliluoma, p. 0407212618.

21.4. Lintutorniopastusta Varkauden Ruokojärven lintutornilla klo 09-12. Lintujen tarkkailun ohella voi nauttia nuotiokahvit. Oppaina luonnonystävien lintuharrastajat.

21.4. Iltaopastus Lapinlahdella Akkalansalmen sillan p-paikalla klo 17 - 19. Sillan tienoille aukeaa varhain sula, missä voi nähdä vesilintuja. Sulaa katsellaan myös ylätasanteelta, polun kunnon takia kannattaa varautua kunnon saappailla tai maastokengillä. Tied. Juha Koponen 050 67854.

22.4. Opastusta Riistaveden Keskimmäisen lintutornilla klo 9-12. Oppaina Pertti ja Eini Räsänen, p. 040 7645458.

27.4. Lintukuvausretki Konnuksen kanavalle. Yhteislähtö Kuopion pesäpallostadionin P-paikalta klo 07:30. Voi osallistua ilman kameraakin, vietetään leppoisa päivä veden äärellä jutustellen ja makkaraa paistellen. Säävaraus sateen varalta. Ilmoittautumiset viimeistään 20.4. Ilkka Markkaselle, p. 0400871539.

28.4. Lintutorniopastusta Varkauden Ruokojärven lintutornilla klo 09-12.

28.4. Opastus Lapinlahden Linnansalmen lintutornilla klo 10 - 12. Pitkospuilla voi olla vettä, saappaat voivat olla tarpeen. Tied. Asta Lähdesmäki, p. 0505623935.

4.5. Tornien taisto/Taesto klo 05-13. LintutorniopastustaVarkauden Ruokojärven lintutornilla klo 09-12. Varkaudesta kisaan osallistuu Varkauden Luonnonystävien joukkue, Iisalmesta Luonto-Savon, Iso-Lapin torni sekä Vedenpäänlahden peltoaukeama.

7.5. Iltaopastus Siilinjärven Raasion lintutornilla 18-20. Oppaana Mikko Pärssinen, p. 0409674008.

13.-19.5. Lasten Lintuviikko

8.–9.6. Valtakunnallinen Pönttöbongaus

1.8. Lintutorniopastus Siilinjärven Raasion lintutornilla klo 18 oppaana Eelis Rissanen, p. 0505699091. Parkkipaikka löytyy täältä