Vuoden 2018 tapahtumat

HUOM: Tapahtumiin tulee tarkennuksia myöhemmin ja niitä täydennetään päivämäärien varmistuessa, seuraa siis kalenteriamme.

TALVEN JA KEVÄÄN 2018 TAPAHTUMAT

27.–28.1. Pihabongaus jokaisen omalla pihalla.

HELMIKUU

25.2. Liisan lintukävely Varkaudessa. Lähtö kaupungintalon parkkipaikalta klo 10:00. Tiedustelut gsm: 040 586 0790.

MAALISKUU

13.3. Sääntömääräinen kevätkokous klo 18 Kuopion museon kokoushuoneessa (Kauppakatu 23, käynti sisäpihalta). Kokouksen jälkeen klo 19 Allan Nyyssönen näyttää kuvia Norjan Varangin ja Islannin lintumatkoiltaan.

HUHTIKUU

12.4. Muuttolintuesitys Kuopio, Ikääntyvien yliopisto klo 13:00.

14.4. Tornipäivystys Iisalmen Kihlovirran katselulavalla klo 7-11. Tied. Jarmo

Yliluoma, p. 040 7212618

19.4. Lintutorniopastusta Joroisten Pasalan lintutornilla klo 17-19.  Oppaana Eino Repo p. 0408454983. Järjestäjänä Varkauden luonnonystävät.

22.4. Lintutorniopastusta Varkauden Ruokojärven lintutornilla klo 09-12.  Lintujen tarkkailun ohella voit nauttia nuotiokahvit.  Oppaina Varkauden luonnonystävien lintuharrastajia. Tervetuloa!

21.4. Opastusta Riistaveden Keskimmäisen lintutornilla klo 9-12. Oppaina Pertti ja Eini Räsänen, p. 040 7645458.

29.4. Opastusta Varkauden Ruokojärvellä klo 9-12.

TOUKOKUU

5.5. Lintutorniopastusta Varkauden Ruokojärven lintutornilla klo 09-12. Oppaina Varkauden luonnonystävien lintuharrastajia.

5.5. Tornien taisto ja Kuikan oma Taesto klo 5-13. Valtakunnalliseen Tornien taistoon ilmoittaudutaan BirdLife Suomen sivuilla ja Taestoon Liisan Tolvaselle Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen. tai 040 586 0790). Säännöt tulevat myöhemmin kotisivuille.

28.5.  Siilinjärven Raasion tornilla opastus. Tiedot tarkentuvat myöhemmin.

KESÄKUU

12.6 FotoFennican maastoesittely klo 16 -19, Kallansillat P-paikka. Lintuyhdistys Kuikan ja FotoFennican yhteinen lintuharrastustapahtuma Kuopion Kallansilloilla Tikkalansaaressa. Tilaisuuden tarkoitus on keskustella lintuharrastuksesta, saada lintujen tunnistusapua ja tietoa lintuharrastusvälineistä.

Mahdollisuus kokeilla ja hankkia eri merkkisiä kiikareita, kaukoputkia, jalustoja, phonescopinkia ja tarvikkeita.  Ks. myös http://www.fotofennica.fi/.

Ajo-ohje: Kuopion Päivärannan liittymästä moottoritien itäpuoliselle paikallistielle, jota pohjoiseen. Vastaavavasti pohjoisesta tultaessa Sorsasalon liittymästä tälle paikallistielle etelän suuntaan.
Käänny paikallistieltä itään, viitta Tikkalansaaren leiri- ja kurssikeskus (Laivaväyläntie).
FotoFennican esittely ensimmäisellä p-paikalla, tulijoiden paikoitukseen ajetaan siltojen alitse niiden länsipuolelle, missä kaksi p -paikka-aluetta.
Karttalinkki

Viimeksi muutettuperjantai, 23 helmikuu 2018 17:21