Siivekäs – kuikkalaisen jäsenlehti

Kuikka julkaisee kerran vuodessa ilmestyvää Siivekäs-lehteä, joka sisältää mm. linnustokatsauksia, ja kirjoituksia alueemme linnustosta, kertomuksia kisoista, retkistä ja muista tapahtumista sekä muita juttuja ajankohtaisista aiheista. Lisäksi tärkeässä osassa ovat jäseniemme ottamat hienot lintukuvat.

Siivekäs postitetaan automaattisesti kaikille jäsenmaksun maksaneille jäsenille, myös uusille liittyville jäsenille, mutta lehteä voi tilata myös erikseen. Lisäksi lehti lähetetään kaikkiin maakuntamme kirjastoihin ja sitä jaetaan Kuikan tapahtumissa.

Otamme mielellämme vastaan juttuja ja ideoita jutunaiheiksi ja niitä voi lähettää päätoimittajalle.

Ilmoitus Siivekkääseen? Ilmoittamalla saat paikallista huomiota!

Ilmoitushinnat

• koko takasivu A4 300 €
  • ½ takasivua 150 €

Sisäsivut:

• koko sivu A4 280 €
  • ½ sivua 184x134 140 €
  • ¼ sivua 103x146 100 €

Siivekkään tilaus

Tilaushinta muille kuin jäsenille 13 €. Tiedustelut ja myös vanhempien numeroiden saatavuus jäsensihteeriltä.

Mainostajan logo linkkeineen vuodeksi kotisivuille sisältyy ½:n tai kokosivun mainoksen hintaan!

Ota yhteyttä Asta Lähdesmäki:

astalahdesmaki(at)gmail.com, p. 050 562 3935

Siivekkään historiaa

Lehti on ilmestynyt vuodesta 1980 lähtien. Vuoteen 1991 saakka lehti oli pienikokoinen, vain A5, ja sen jälkeen pari vuotta mentiin hieman suuremmalla koolla. Vuodesta 1993 lähtien lehti on julkaistu A4 -koossa. Aluksi käytössä oli vain lisäväri kannessa ja joissakin taulukoissa, mutta ensimmäinen osittain värillinen Siivekäs tehtiin vuonna 2003. Siitä lähtien värillisten sivujen määrä kasvoi vuosi vuodelta, kunnes vuonna 2008 ilmestynyt Siivekäs oli kokonaan nelivärinen.

Siivekästä on tehty vaihdellen 1-2 numeroa vuodessa, 2000-luvulla säännöllisesti vain yksi numero vuodessa. Usein lehti on ilmestynyt hieman myöhässä vasta seuraavan vuoden puolella. Lehden teko vapaaehtoisvoimin on suuri ponnistus, ja sen painatus ja postitus haukkaavat ison osan jäsenmaksuistamme. Viimeisimmän numeron painos oli noin 600 kpl.

Katsaukset

Siivekkäistä ovat aina vieneet leijonanosan erilaiset linnustokatsaukset, joissa alueelta kerätyt lintuhavainnot julkaistaan tarkastettuina. Vuoteen 2004 saakka julkaistiin erilliset kevät- ja syysmuuttokatsaukset, faunistiset katsaukset ja harvinaisuuskatsaukset. Vuodesta 2005 lähtien samassa lehdessä on käsitelty kokonainen lintuvuosi. Useissa viimeisen vuosikymmenen aikana tehdyissä numeroissa on myös julkaistu Raasion rengastusaseman vuosikatsaus.

Muita artikkeleita tässä kategoriassa: Julkaisut »